Du kan forberede dig hjemmefra

Inden du påbegynder inseminationen hos Diers Klinik, er der nogle få forberedelser, som vi anbefaler, du får foretaget. Vi må behandle kvinder frem til deres 46. fødselsdag.

Vi tilbyder som udgangspunkt alle kvinder behandling, og vi har som en af de få klinikker i Danmark ingen BMI-grænse. Selvom du er overvægtig, kan du derfor sagtens starte i behandling uden at skulle tabe dig på forhånd.

Følgende lovpligtige skal foretages inden behandlingsstart:

• HIV (Anti-HIV 1+2)

• Hepatitis B (HBs Ag og Anti-HBc)

• Hepatitis C (Anti-HCV Ab)

Disse prøver skal ifølge krav fra Styrelsen for Patientsikkerhed analyseres på et godkendt laboratorium, som er certificeret ifølge Vævsloven.

Følgende prøver anbefaler vi bliver foretaget inden behandlingsstart:

• Klamydia (Anbefales især, hvis du er yngre end 30 år)
  • Celleskrab fra livmoderhalsen (Hvis dette ikke er blevet lavet indenfor de seneste 12 mdr.)
  • Hvis ikke du er blevet vaccineret mod røde hunde, bør du desuden testes for antistoffer mod Rubella

Du kan bestille tid hos egen læge, som kan foretage de nødvendige blodprøver. Vi forventer ikke, at alle forundersøgelser er sat i gang eller afsluttede, inden du booker en tid til en uforpligtende journalsamtale.

Ved tidligere infektioner i underlivet

Nogle tidligere infektioner kan være med til at nedsætte chancerne for graviditet. Hvis du har haft infektion i livmoderen eller æggelederne, eller hvis du har haft klamydia eller gonorré, kan der være dannet arvæv i æggelederne, som umuliggør passage for både æg og sædceller.

Er det tilfældet for dig, bør du gå til en gynækolog og få lavet en undersøgelse, der afklarer, om der er passage i dine æggeledere. Denne undersøgelse er gratis ved henvisning fra egen læge. Skulle der ikke være passage i dine æggeledere, kan en inseminationsbehandling ikke være succesfuld og du bør derfor overveje andre behandlingsmuligheder.

Hvis du har fået konstateret Endometriose, er det ligeledes en god ide at få undersøgt passagen i æggelederne, inden behandlingsstart.

Du kan få yderligere anbefalinger til din forberedelse her.